Alhamdulillah

Tuesday, 12 December 2017

Jom rancang dan buat aktiviti menarik bersama-sama anak2 waktu cuti sekolah ni!

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Setelah sekian lama tidak bersiaran secara langsung, hari ni dapat ilham dan kerajinan pula untuk menulis hihi. Apa yang nak dikongsi hari ini ialah berkaitan dengan cuti sekolah. Memandangkan mama dan anak2 bercuti sekolah, maka boleh la lakukan beberapa aktiviti menarik bersama-sama. Manfaatkan masa dan peluang yang ada untuk mengeratkan hubungan kasih sayang sesama ahli keluarga. Tak gitu? hihi. 

Banyak aktiviti boleh dibuat dan x semestinya memerlukan bajet yang besar. If mampu untuk pergi bercuti luar negara, teruskan. Why not kan?

Ok, ini antara aktiviti yang telah kami lakukan untuk cuti kali ini (setakat hari ini, 25/11-12/12 hehe).

1)Main bowling

Image may contain: 3 people, people smiling, people standing, basketball court, shoes and indoor
Mama & abg long dan abg ngah
Image may contain: 4 people, people smiling
makan2 time after bowling tournament

 2)Main games cth 'board games' such as jenga, saidina, sumato card or traditional games such as congkak



Image may contain: 1 person, sitting
Jenga

Congkak


 3) Jalan-jalan makan angin dalam negara

Pekena coconut shake Batu Berendam, Melaka

Pekena Mee Bandung Muar @ Tanjung Emas Muar


Melawat stesen keretapi lama Gemas, Negeri Sembilan

Melawat haiwan di Zoo Negara
 
Melawat Pusat Sains Negara




 4) Main futsal


5)using smartphone for editing picture and movie maker
 
kesian mama kena edit jadi Rose quartz huhu

Danish tengah buat video Lego



 6) Membaca buku

membaca buku dimana berada




7)Drawing
jenuh mama takleh bergerak sebab Danish nak lukis mama
8)teman mama shopping barang dapur


Beli ayam


ikan salmon, please!



tengah pilih kentang

 9) Camping
abg ngah menyertai pertandingan camping antarabangsa TKRS (PRINT 2017)


10)riadah
Riadah di Taman Tasik Titiwangsa

Riadah di Taman Tasik Titiwangsa

Belajar memanah di Taman Botani Negara, Shah Alam







11)Shopping baju sekolah

12)JJCM





13)basuh kasut



14) Masterchef

adik goreng ikan

blend cili


potong ayam


kupas telur


 Sekian sahaja catatan untuk kali ini. Semoga bermanfaat. Jumpa lagi, Tata!


























9 comments:

aby said...

salam TJ ..
idea2 yg menarik tu ..
cuma yg edit gambar tu ..
pesyen rambut mcm Siti Kassim la ..
hihi
apapun hepi schoool holiday

Tuan Juhaida said...

Tqvm ye aby sbb sudi melawat sini hihi

umi alya said...

Wahhhhhh Cuti2 Malaysia.. Paling seronok tentunya anak2

Tuan Juhaida said...

Tqvm sudi singgah

nayfatimah rasyid said...

Banyak nyer....entry sekali harung ni😄😄

dear anies said...

mesti happy anak2 kan? smpi tertggu2 bla lg laa nk cuti lg haha

hainom OKje said...

Bab makan asam pedas dengan makan mee bandung dekat Tg Emas Muo tu mmg brilliant sangat tau hihi....Minggu ni balik kg bolehlah pekena mee bandong...
Tak sangka anak awak dah besar besar...kejap je diaorang membesarkan....

عبده العمراوى said...



شركة كشف تسربات المياه فى الاحساء
رقم شركة كشف تسربات المياه بالاحساء

Susan said...

Thank you for your wonderful post! It has long been extremely helpful. I hope that you will proceed sharing your wisdom with us. Pikdo is an Instagram Online Viewer that you can easily browse users, location, followers, hashtags, popular contents, statistics and much more. ...