Alhamdulillah

Tuesday, 1 October 2013

Karnival Usahawan Desa (KUD) 2013

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Ini cerita hari ahad lepas (29 september 2013). Kami berkesempatan berkunjung ke Karnival Usahawan Desa (KUD) di Presint 2, Putrajaya. Ini kali pertama aku berkunjung ke KUD. Memang menarik, meriah dan macam2 ada. Ramai betul pengunjungnya. Namun kami x sempat  'explored' semua gerai pameran kerana MIL pun ikut serta so takut dia x larat or semput nak ikut langkah kami di tambah pula dengan lautan manusia yang bersesak2. Memang berpeluh-peluh gitu! Gambar pun x snap banyak.






Kek sejuk beku dari My Ziff Bakers yang sangat sedap!!

kek sejuk beku yang berbalut cantik

Perisa vanilla ~ 1 roll RM23



Angah Raja Lawak sedang buat demonstrasi masakan





^
^
^
^
^
^
^
Balik dari KUD, kami singgah makan tengahari di Restoran Asam Pedas Linda Onn.

Sotong bakar 
Asam pedas ikan merah
Satu lagi menu yang sedap dan kena dengan seleraku disini ialah ikan masak stim dan sayur kubis goreng dengan ikan bilis (tiada dalam gambar). Memang sedap!
Itu sahaja cerita untuk hari ini. Wassalam!

14 comments:

Rozita Ismail said...

seronoknya dpt g sana!akak xberkesempatan kali ni..waah singgh kat rstran linda onn?sedap x?

BUNDA a.k.a KN said...

assalam, nampak meriah sangat karnival tu..pengunjung pun ramai, tapi bunda tak berkesempatan nak pegi..bunda tak sihat..

lia said...

wpon dekat tp x sempat juga nak jengah... hu3

Kniedaz said...

bestnya...semuanya..termasuk sotong tu hehehe

Wirda Amir said...

Salam ju...

Saya ada baca pasal karnival ni di sebuah blog...tak sangka ju berada di sana,saksikan sendiri...memang pengalaman yg baik ni ju....

Puan Kutu said...

tayang makanan lagi..sedapnya.yg ni restoren linda onn yg selebriti tu ka?

nmpk meriah kud nie kan.rugilah tak dpt pusing2..:)

hainom OKje said...

Larat pulak MIL tu TJ.... memang nampak menarik kek tu....terasa mcm nk makan je....ayu!
Okje tak pernah makan asam pedas kat restoren linda onn

Tuan Juhaida said...

Asam pedas dia biasa2 je akak.ada tempat lain yg lg sedap hihi

Tuan Juhaida said...

Ye mmg meriah sgt...ramai btul pengunjung.take care,bunda!

Tuan Juhaida said...

Huhu xpe tahun dpn ada lg

Tuan Juhaida said...

Hihi alhamdulillah

Tuan Juhaida said...

Betul tu.ni pengalaman pertama kami di KUD

Tuan Juhaida said...

Ye..linda onn tulah hihi

Tuan Juhaida said...

Larat lg dia bjln2...asam pedas dia biasa2 je okje