Alhamdulillah

Tuesday 5 March 2013

Online shopping!

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Wah, hari ni dalam sejarah kerana telah berjaya mencipta 'hattrick' kerana berjaya menulis 3 'entry ' dalam satu hari hihihi...kembang kempis rasa hidung...

Tajuk 'online shopping' ni memang sangat digemari sekarang. Kerana ia mudah, menjimatkan masa dan tenaga, selamat serta banyak pilihan.Pendek kata , kita boleh membuat urusan jual beli secara 'online' dengan menggunakan gajet2 canggih masakini seperti 'smartphone', 'tablet' dan komputer. Semuanya hanya di hujung jari...yang penting ada duit dalam 'account' hehehe. 


Pelbagai barangan/produk ditawarkan secara 'on-line' ni. Dari hujung rambut hingga hujung kaki...Ish....Ish...Namun dalam keghairahan berbelanja perlu juga berhati-hati supaya tidak ditipu oleh pihak yang tak bertanggungjawab. 'Make sure' juga keaslian produk serta syarat dan termanya. Jadilah pengguna yang bijak .

Saya pun kerap kali membeli barangan secara on-line dan alhamdulillah setakat ni belum pernah tertipu malah sangat berpuas hati dengan barangan yang dibeli.Contohnya:

Inner neck satin dari Radiusite.Memang sangat selesa dan kemas dipakai dan setakat ni saya dah beli 5 helai warna berbeza. ..la...la..la..

shawl fedora , juga from Radiusite..

'cotton dress' from Arra Kaftan... Suka sangat!

set kesihatan shaklee dari Farah Shaklee


photobook nipun beli secara online juga (uprintonline)

Cukup la dulu contoh2 item yang pernah kubeli secara 'on-line'. Memang rakan-rakan diluar sana lebih ' expert' bab-bab ni kot hihihi.
Sekian , Wassalam

9 comments:

Anonymous said...

Salam..
Dress cotton dr arra kaftan sgt selesa untuk dipakai..cantik bila kak ju pakainye..tudung radiusite jg mjd pilihan nora..tp nora blm pernah beli secara online..terus ke branch nya di shah alam..itu pn semasa blm bsalin dl..nora jg mgambil produk shaklee esp & alfalfal utk tambah susu..itu pn slps kak ju sarankan kt nora..Alhamdulillah susu ada wpn xbnyk..ank pn dah pandai direct feeding semasa umr 15hr..skrg msh kena topup ngn susu formula jg krn susu bdn xckp..nora msh berusaha untuk bg fully breast feed..doakn nora k.ju..!

Sweetamieda. Blo said...

Hihi tq nora.nora jgn give up breast feeding.good luck!take care n have a good rest

CeqGu said...

Amboi amboi tajuk entry kali ni kemain lagi yerr hihi.....anis berkenan tgk baju tu, tp firas msh bf lagi, susah ler pulak

Sweetamieda. Blo said...

Hihi anis.tunggu firas besar dulu. Kot2 firas dapat adik plk hihi

Anonymous said...

akak pun first time ler bli online produk ms,alhamdulillah sumernya ok walaupun berdebar gak menunggu posman..hehe

Sweetamieda. Blo said...

hihi yg kes akak beli ms tu bukan online hihi cuma thru phone

nurbijen said...

saya pun makan supplemen shaklee.. kat sini pun order shaklee dari M'sia jugak, hehehhe

Sweetamieda. Blo said...

Nur mkn apa?ke nur beli collagen dia?

mama3heroo said...

sama la,saya pun suke shopping online..klik2 je,senang kan..he3