Alhamdulillah

Thursday, 5 December 2013

Hikayat 3 Putera bercuti sekolah

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Terima kasih sangat kepada semua yang sudi singgah dan baca catatan di blog ini. Segala catatan ini adalah sekadar  perkongsian dan bukan berniat untuk bermegah2. Yang baik itu datangnya dari Allah, dan yang buruk itu datangnya dari kelemahan penulis blog ini sendiri.

Hari ini nak bercerita sedikit tentang Hikayat 3 bersaudara menikmati cuti sekolah mereka (antara contoh aktiviti setakat hari ini) hehe.

Aktiviti 1: Pembukaan cuti sekolah, mereka meluangkan masa sehari di Kidzania.



Aktiviti 2 : Putera Sulung dan Putera Tengah bersunat


Aktiviti 3: Mandi-manda di kolam renang pepagi buta





Aktiviti 4: Sambut harijadi Putera Tengah


Aktiviti 5: Main PSP


Aktiviti 6: Putera Bongsu main 'educational game' kat PC 


Aktiviti 7 : Buat Origami


Aktiviti 8 : Putera bertiga membaca buku di library




Aktiviti 9 :Layan indoor games kat Kidzooona, Jusco AU2






Aktiviti 10: Jalan-jalan cari makan hehe


Aktiviti 11 :Sempat menonton cerita The Lone Ranger kat channel Astro Best. Memang terhibur dengan lakonan Johnny Depp!

Gambar ihsan google

Aktiviti 12: Mama sudah bawa 3 Putera membeli uniform, kasut & beg sekolah untuk 2014. Lega dah selesai satu misi penting hehe.


Setakat ini dulu antara aktiviti yang dilakukan oleh  Putera Bertiga ini sepanjang 20 hari bercuti ni hehe. Nanti teman2 jangan lupa kongsi juga apa aktiviti anak masing2 supaya boleh kita sesama ambil panduan.
Sekian, wassalam!

12 comments:

hainom OKje said...

Mama dah siap summarisekan apa aktiviti yg berlaku sepanjang....ni mmg baru betul betul cikgu ni hehe

ummuaidan said...

bagus tu banyak aktiviti anak2 waktu cuti sekolah ms taklah terluang gitu sahaja..

Rozita Ismail said...

byk sunggh xtvt..!!tahniah wat parents yg bijak menyusun atur xtvt dlm ct sek..

Tuan Juhaida said...

Summarise apa tu okje...pjgjugak entry hihihi

Tuan Juhaida said...

Tulah.kalau x buat apa2 nanti mereka semua bosan.tp nak ajak bkebun xde tanah plak hihi..

Tuan Juhaida said...

Hihi tq.ini xtvt2 biasa saja.alhamdulillah sedikit sebanyak masa mereka terisi

Knor said...

bertuah anak2 ini,kerana mempunyai seorang ibu yg penyayang..

kid zania..dunia pekerjaan..nak jadi apa pun boleh..

Tuan Juhaida said...

Tq knor.hihi ibu mana yg x syg anak kan.next xtvt...looking forward...balik kg!!!

lady scooter said...

banyaknya aktiviti....^_^

Tuan Juhaida said...

Hihi xtvt biasa je

nurbijen said...

Haikal dan Danial dah baik ke Ida? ke gambar2 tidak mengikut kronologi?

Tuan Juhaida said...

Dah baik dah nor.jap je hihi