Alhamdulillah

Tuesday, 10 December 2013

Pantai Cahaya Bulan

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Pernah dengar tentang Pantai Cahaya Bulan (PCB)? Terletak di Kota Bharu, Kelantan. Dulu nama asal pantai ni ialah Pantai Cinta Berahi tetapi telah diubah kepada nama yang lebih indah gitu.

Semalam kami sempat singgah sekejap di pantai ni. Pantai ni dah jauh berubah disebabkan faktor hakisan . Kalau masa saya kecil2 dulu...pantai ni cukup indah dengan pasir putih melepak, saujana mata memandang dan pokok nyiur melambai.

main pasir jelah..nak main air laut tak boleh...ombak besar musim tengkujuh

Uncle n nephew

Tokbah dan cucu tersayang


Banyak batu besar diletakkan untuk mengelakkan hakisan pantai





membasahkan tekak dengan air kelapa

'colek' campur hehe

Sekian, wassalam.

9 comments:

Rozita Ismail said...

dah jd camtu pcb skrg..penuh dgn batu2..akak suka mkn ude n sotong clup tpung greng cicah sos..sodapp!!

Kisah Si Dairy said...

kalau po kelantan lalu je kat pantai nie..tak pernah lagi singgah,...

Tuan Juhaida said...

Sedap sgt kan!sini pun semua ada.maggi ketam special pun ada

Tuan Juhaida said...

Oo hihi

QA's ~ mamapapa said...

Tahun lps waktu balik kg husband smpt jenguk pntai ni..thn ni mngkin xbrkesempatan :(

Tuan Juhaida said...

Pantai ni dulu cantik skrg hakisan teruk

aby said...

salam TJ ..
lama juga tk ke PCB ..
dulu masa zmn pantai Cinta Berahidah pernah sampai juga ..
batu2 penahan hakisan tu masih sama.

Tuan Juhaida said...

Haah batu2 tu masih sama.bezannya, jaraknya makin hampir dgn jalan besar dah aby.dulu jauh pantai dgn jalanraya

Nisaa' Syuhada said...

comelnya Danish hihi