Alhamdulillah

Friday, 19 April 2013

Opocot!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Baca tak paper Metro semalam?


"Letupan bahan kimia yang telah 'expired' telah menyebabkan 2 orang guru dan 19 pelajar pening dan muntah kerana terhidu gas beracun. Bahan kimia yang telah luput tarikh itu dalam proses pemindahan dari makmal sekolah untuk dilupuskan. Kejadian berlaku di salah sebuah sekolah di Kuala Lumpur."

Risaunya...i ni tetiap hari memang dok bertapa dalam makmal Kimia la sebab dah jadi cikgu Kimia..Memang  makmal Kimia paling banyak menyimpan bahan Kimia untuk kegunaan eksperimen. Dah nama pun bahan kimia, mestilah berbahayakan.


Anyway,,,


Chaiyookkk! All my Chemistry and Biology students, i'm proud of u!


Ok, tata!

11 comments:

nurbijen said...

hehehe, masa sekolah dulu pun entah tercampur bahan apa... tetiba keluar asap busuk tu... semua org kena keluar dari makmal... mmg makmal kimia bahaya, kena selalu beringat :)

umi alya said...

bahayanya, hati2..

Tuan Juhaida said...

Tq nur

Tuan Juhaida said...

Tq umi alya

QA's ~ mamapapa said...

sy cikgu sains :) ehehe!!!salam kenal..jmput follow kmbali ye :)

Rozita Ismail said...

ha ah..harap ida berhati2 la ya

Tuan Juhaida said...

Salam kenal.tq sudi singgah hihi.nanti sy follow

Tuan Juhaida said...

Tq akak

Mia Kassim said...

Mmg bahaya kan....dulu masa kat sek paling takut bila ada eksperimen guna asid..takut terkena tangan terus berlubang....huhu

Tuan Juhaida said...

Hehe mmg aa.asid kuat n alkali kuat mmg berbahaya.risau kan.n byk lg chemicals selain asid n alkali yg mbahaya kat dlm makmal sek tu

hainom OKje said...

Alamak OKje tak suka subjek Kimia....tak faham2 hehe..... dasar otak kurennnng... hehe